technisch onderwijs assistenten

Algemeen

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: Clemens 13-06-2021 om 09:40
Meer info TOT In de tabbladen boven op deze site staat een tabblad TOT. De informatie daar is duidelijk, maar ik mis ook een aspect. Zie niet een direct contact adres dus ik leg de vraag hier even neer.
Wat is nu verschik tussen een DOT en een TOT (volgens mij is er geen verschil)
Ik heb deelgenomen aan een TOA DOT in het Noorden de kosten zijn daar €350,- ; maar ik lees nergens iets over kosten van een TOT.
De DOT waar ik aan deelnam was beta breed Bi-Na-Sk en alle niveau's van VMBO-v tot Gym. Ondanks dat ik best breed kijk, zoek meer aansluiting in mij eigen gebied in een een TOT of DOT (Bovenbouw HAVO-VWO Biologie). Collegiaal overleg kost tijd, en wat reiskosten, andere kosten zie ik niet. Ga liever van mijn scholingsbudget naar NiBi congres, dat is dus ook een afweging die ik maak.
Kortom ik oriënteer mij, wat ik ga doen met mijn nascholingsbudget volgend schooljaar.
reacties: 3
  Reactie van: 13-06-2021 om 11:20
Dag Clemens,

Dank voor het wijzen op de kosten. Staat inderdaad niet op de site.

De TOT is een ontwikkelteam met alleen Toa's. Toa Ontwikkel Team. De Dot staat voor Docenten Ontwikkel Team.

De kosten voor deelname zijn €0,0 . Gratis dus. De NVON faciliteert de inschrijving. Dat gaat via easydus middels een paar invulvelden. Geheel geautomatiseerd. Je leidinggevende krijgt een verzoek via de mail om jouw deelname te fiateren. Dit gaat over eventuele reiskosten en tijd.

Alle aanmeldingen worden dan in overleg gekoppeld. Het liefst in je eigen regio.

Het wijst zich uiteindelijk vanzelf.

Voor meer info kun je contact opnemen met Henriëtte:
tot@toa.tips

Met vriendelijke groet,
Frank

  Reactie van: Clemens 14-06-2021 om 15:54
Bedankt voor de aanvullende uitleg. Klink goed, tijd investering is belangrijkste kosten. Als je intercollegiaal ervaringen kunt uitwisselen met gelijk gestemde is dat mooi, en graag in de regio.
Ik ga het even met mijn sectie bespreken. Herfst-kerst kan erg druk zijn bij mij, maar periode nadat examen lln weg zijn is er veel meer ruimte voor ontwikkeling.

  Reactie van: Clemens 28-06-2021 om 13:47
Heb mij inmiddels opgegeven voor de TOT. Liefst kom ik in een groep in de regio Groningen. Mijn primaire interesse is Biologie bovenbouw HAVO en VWO.
Meer TOA's met dit profiel ? Kom dan bij de TOT !