technisch onderwijs assistenten

Algemeen

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: danielle_cloots 02-06-2020 om 16:19
Video editor Goedemiddag allemaal,

Ik wil instructievideo's opnemen en bewerken. Dus denk aan tekst, muziek en clipjes, niet heel veel moeilijks. Wij werken op school met chromebooks en aangezien het een school is mag het ook geen geld kosten. Ik heb me hier al veel uren aan op zitten vreten. Misschien dat jullie me kunnen helpen:

Ik zoek dus een video editor voor chromebooks maar wel gratis
of een video editor voor op een vaste windows 7 pc maar ook gratis. (hier kan ik zelf niks op downloaden, dat doet de systeembeheerder, dus een crack oid werkt hier ook niet op. Onze systeembeheerder heeft er nog minder verstand van dan ik zegmaar)
En een bepaalde proefversies ben ik ook geen fan van omdat er dan altijd net niet genoeg tijd/opslag/enz bij zit.

Ik hoor graag jullie tips!

Groeten, Danielle
reacties: 7
  Reactie van: Clemens 02-06-2020 om 16:46
Dit is een elementaire fout "aangezien het een school is mag het ook geen geld kosten" .
Als jij fatsoenlijk je werk moet doen, en goed materiaal moet afleveren, dan heb jij goede spullen nodig. Dus gewoon dat kopen wat je nodig hebt. !
Persoonlijk zou ik krachtige oude MacBook/iMac kopen met bijgeleverde iMovie materiaal maken.

  Reactie van: Lenard 03-06-2020 om 08:21
Nooit mee gewerkt, maar ik weet dat het bestaat: https://creatoracademy.youtube.com/page/lesson/editing.

  Reactie van: Daanlst 03-06-2020 om 15:42
Beste Danielle,

Ik heb geen ervaring met online video editors, maar wel genoeg met verschillende video softwarepakketten.

Ik ben het eens met Clemens dat het niets mag kosten naturlijk nergens op slaat. als je kwaliteit wil, moet je daarin investeren. Ik zou dan weer niet gelijk een imac aanbevelen, maar meningen kunnen daarover verschillen.

Ik heb al een aantal jaren via Slim.nl de adobe creative cloud software. Dit kost maar 25,- (per jaar) voor de docentenlicentie en hierin zit alle adobe software, waaronder ook adobe premier, de videosoftware. Er zijn online voldoende tutorials voor deze software en je loopt niet tegen beperkingen van proeflicenties of online software aan.

Ik ga er vanuit dat de school wel 25,- kan missen voor goede software ter ondersteuning van de lessen.

Groeten,
Daan

  Reactie van: danielle_cloots 04-06-2020 om 09:10
Hallo allemaal,

Dankjewel voor de reacties. De opmerking mag geen geld kosten komt van het feit dat wij de enige sectie zijn die dit zo willen doen. Ik ben hiervoor al bij de directie geweest die dan zegt: "Tja, dan kan het ook op een andere manier." of "Doe het maar van je eigen budget.". Dat is een beetje het probleem waar ik mee zit. Ik heb gekeken naar Adobe Premiere maar dat kost €25 per maand helaas. WeVideo zou €5 per maand zijn... De creator academy van YouTube is niet echt software maar mee HOE je het kan doen. Dus daar kan ik ook niet veel mee.

Groeten,

Daniëlle

  Reactie van: Clemens 04-06-2020 om 10:25
De tip van Daan 'adobe creative cloud' is een uitstekende tip. Ik koop dit pakket altijd voor mijzelf thuis. Maar thuis gebruik ik meestal Photoshop/Lightroom/Acrobat uit het pakket.
Maar het pakket staat ook standaard op mijn werk PC.
Is mij een raadsel dat een school over zo'n kruimel aan kosten moeilijk zou kunnen doen.
Als privé gebruiker betaal ik dacht ik €37,50 voor 20 tal programma's een jaar lang gebruiken. Elke ZZP-er die de volle mep moet betalen schrikt heftig van zo'n goedkope deal.

  Reactie van: pmaas 05-11-2020 om 14:24
Ik weet niet of je er inmiddels uit bent. Maar OpenShot Video Editor is gratis en een super programma. Het werkt met meerdere lagen die je apart kunt toevoegen en bewerken. Het vereist, zoals met elke video editor, wel een redelijk goede videokaart.

Gr. Peter

  Reactie van: danielle_cloots 24-11-2020 om 09:16
Dankjewel allemaal! Er is uiteindelijk door de beheerder MovieMaker op de PC gezet. Die lag er blijkbaar nog... Fijn dat het geregeld is maar jammer dat het op deze manier moest. Ik heb er thuis inderdaad OpenShot op gezet wat super werkt maar het vraagt nogal wat van je processor zeg! Bedankt voor alle tips.