technisch onderwijs assistenten

Algemeen

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: Beheerder 30-09-2019 om 20:36
TOA bezetting Hoe werkt het op jullie school?

Hoeveel leerlingen zijn er, en hoeveel TOAs?
Hoeveel FTE TOA?

En is dat voldoende bezetting?
reacties: 7
  Reactie van: Pieter 03-10-2019 om 09:31
Wij hebben op iets meer dan duizend leerlingen nu 3,3 FTE TOA staan
0,9 natuurkunde (ivm ouderschapsverlof)
0,9 biologie (ivm ouderschapsverlof)
0,9 scheikunde
0,6 FTE all-round (voornamelijk Sk).

prima werkbaar

  Reactie van: FrankNovum 04-10-2019 om 08:31
Wij hebben een net geen 700 leerlingen en hebben 1,6 FTE aan toa. Ik heb 0,8 FTE Schei/Bio en mijn collega 0,8 FTE Na/Techniek. Voor de overstijgende vakken kijken we per onderwerp wie de beste keuze is, en in een enkel geval doen we een practicum tegelijkertijd.

Tja, wat is voldoende? We redden het met zijn tweeën zonder al te gek te worden en dol te draaien, maar er zijn duidelijk ren dagen en stilsta dagen.

  Reactie van: Rudolph Duijghuisen 04-10-2019 om 13:52
Wij hebben 1650 lln bij een TOA formatie van 3,3 FTE, na aftrek van Bapo blijft er effectief 3,1 FTE over verdeeld over 5 personen. Wij werken vanuit een gezamenlijk kabinet en elke TOA is minimaal voor twee vakken inzetbaar. De werkdagen zijn dusdanig verdeeld dat er elke dag voor elk vak een TOA met de juiste expertise aanwezig is. Per dag zijn er dus drie TOA's voor 4 vakken (biologie, natuurkunde, scheikunde, Techniek, en tja NLT doen we er ook nog maar bij) Het komt er dus op neer dat je op een dag soms voor twee vakken aanspreekpunt/beschikbaar dient te zijn. Op sommige momenten is er een grotere uitvraag dan we kunnen bemensen en dat is wel eens lastig.
Enkele jaren geleden is zo'n vraag al op TOA-POA aan de orde geweest en deze informatie vind je terug in de bijlage.

  Reactie van: Rudolph Duijghuisen 04-10-2019 om 13:58
Ik had een word document bijgevoegd maar deze komt blijkbaar niet mee. Dan maar even een foto van mijn beeldscherm.

  Reactie van: Rudolph Duijghuisen 04-10-2019 om 14:00
Weer zie ik geen bijlage/bestand/foto in mijn reactie. Ik weet de beheerder misschien hoe dit kan?

  Reactie van: 07-10-2019 om 15:28
deze bijlage hoort bij de reactie van Rudolph.

  Reactie van: merijn0301 21-10-2019 om 12:28
Hoi,
Dit is op het "oude" forum meerdere keren aan de orde geweest.
Onze school (of.. afdeling) telt momenteel ongeveer 750 lln. Ik ben de enige TOA voor alle BiNaSk-vakken. Dat lijkt erg weinig maar toch voel ik dat niet zo. Het is geen taboe om erover te praten en we hebben het er wel eens over gehad. Bij tijden is het te rustig om twee mensen (of 1,5 FTE desnoods) zinvol aan het werk te hebben. En soms is er een piek die het onmogelijk maakt om iemand fatsoenlijk in te werken.