technisch onderwijs assistenten

Algemeen

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: TOA Montessori Lyceum Flevoland 02-04-2024 om 13:13
Indeling kasten met materiaal voor practica
Komende maanden gaan wij verhuizen naar een nieuwe locatie. Bij verhuizing komt de vraag: "wat neem je wel en wat neem je niet mee?". Spullen die de afgelopen 10 jaar niet gebruikt zijn meenemen om ze de komende 10 jaar in de kast te laten liggen lijkt niet zo zinvol.

Belangrijker is dat er een overzicht is van alles wat aanwezig is in het kabinet. Enerzijds een toegankelijke inventarisatie en anderzijds een wijze van opslaan dat alle spullen eenvoudig terug te vinden zijn.

Is er een TOA die ervaring heeft met het overzichtelijk opbergen van practicum-benodigdheden en een toegankelijk overzicht van alle opgeslagen benodigdheden? Dan zou ik graag in contact komen met die TOA('s).



reacties: 2
  Reactie van: I. Turi 03-04-2024 om 13:48
Hallo,

Wat voor kasten gaan jullie gebruiken?
Ik heb een bijvoorbeeld open kast met 3 rijen lades. Ze zijn allemaal genummerd en bij de kast hangt een boekje met de inhoud van de lades op alfabetische volgorde. Ik heb een labelprintertje met plakbandbreedte om mooie labels op de lades te plakken. In de open (helaas stofgevoelig) kasten heb ik op de planken aan de voorzijde ook labels voor mijn verschillend glaswerk. Ik heb manden die ook gestapeld kunnen worden om de ruimte zo effectief te gebruiken. De dingen die het minste gebruikt worden staan zo hoog mogelijk in de kast.

Bij nog meer vragen stuur maar een mailtje.
Met vriendelijke groet,
Ibolya (i.turi@sjl.nl)

  Reactie van: Clemens 12-04-2024 om 22:22
Wat je (meer dan 10 jaar) niet gebruikt niet meenemen. Dat lijkt mij prima start.
Maar wel even in gedachten dure dingen die klein zijn wel bewaren. (bijvoorbeeld platina electrode)
De indeling die ik ooit gebruikte bij verhuizing. Neem een koopgids (of tegenwoordig misschien een webshop misschien) waarvan je vind "dat is nu een overzichtelijke indeling". Dat was >10 jaar geleden voor mij de Eurofysica catalogus. En vul je kasten met zelfde thema's op die manier. Wat je veel gebruikt dichtbij. Wat je weinig gebruikt verder weg (lager en hoger, net als in de supermarkt)