technisch onderwijs assistenten

Algemeen

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: Dick-Jan Meijvogel 13-02-2020 om 09:15
Inschrijftermijn inschrijven practica Naar aanleiding van de vraag "practicum inschrijven" kwam bij mij de vraag op wat op de verschillende scholen als inschrijftermijn gebruiken voor practica (uiterste dag van inschrijving).

Als ik het zo lees en hoor scheelt het per school ik mij af hoe dat op de verschillende scholen afgesproken is en de redenen erachter.

Wij zijn een school met 1450 leerlingen, hebben 2,5 FTE TOAs, werken vanuit één centrale ruimte en hebben te maken met 4 vakken: Sci, Bio, Nat en Sk (van de 1e t/m de 6e klas).
De TOAs verzorgen in principe voor alle vakken de practica maar elk heeft wel eigen bovenbouw specialiteit.

Wij gebruiken een combinatie van een digitale- en papierenagenda en hanteren een inschrijftermijn van twee werkdagen (werkdagen omdat docenten zaterdag en zondag ook als twee dagen zagen). Als de agenda geprint is blokkeren wij de digitale agenda en kunnen docenten als zij toch nog iets willen inschrijven voor die dag langskomen om te overleggen of het nog mogelijk is.

Ik ben vooral benieuwd naar de inschrijftermijn aangezien onze docenten de wens hebben geuit om naar een inschrijftermijn van één werkdag te gaan. Ik heb daar zo mijn gedachten over maar zou graag van collega TOAs horen of zij ervaring hebben met een inschrijftermijn van één dag en hoe zij dat ingepast hebben. Ook ben ik benieuwd naar jullie mening over een heel korte inschrijftermijn.

DJ

PS: dit bericht had ik eerder geplaatst maar ook verwijderd, de alineas kwamen niet door, het werd één lap tekst.
reacties: 2
  Reactie van: Dick-Jan Meijvogel 13-02-2020 om 09:17
Blijkbaar wordt de tekst indeling niet overgenomen bij plaatsing (of ik heb iets verkeerd gedaan), excuses voor de slechte leesbaarheid van mijn bericht.

  Reactie van: 13-02-2020 om 09:23
Een inschrijftermijn van 2 dagen lijkt mij al krap genoeg.
Uiteraard zijn er practica denkbaar waarbij je 3 minuten van te voren de spullen uit de kast kan halen, maar meestal vergt het toch iets meer voorbereiding. Dus ik zou vasthouden aan die 2 dagen minimaal.
Begin dit schooljaar begon ik als TOA Natuurkunde. (wel TOA ervaring bio/sk, maar die was 20 jaar geleden) dus heb ik zelfs een 4 werkdagen termijn gevraagd. Voor "mijn" docenten geen probleem.

Verder werken we hier veel op basis van studieplanners waar de practica ook in staan, dus daar kan ik voor mijzelf al veel uithalen.