technisch onderwijs assistenten

Biologie

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: Clemens 06-07-2022 om 09:41
Voortplantingscellen m/v microscopie In het boek BVJ staat in het 2e jaar microscopie, vaste preparaten van een zaadcel en eicel bekijken. Daar wil ik materiaal voor aanschaffen. Al heb ik oude preparaten in kleine aantallen liggen, en nu bekeken.
Vraag 1: voor de zaadcel kan ik Euromex preparaat van 5,- en Lieder voor 11,- kopen. Iemand ervaring met goedkope of juiste dure versie ?
Ik heb voor de vrouwelijke voorpl. cel het ovarium het van een konijn preparaten bekeken, om daar de eicel in te vinden. Die vond ik (veel) te complex voor 2e jaars lln. Mee eens of zijn er duidelijker preparaten te koop?
Wie doet dit PO al ?
reacties: 2
  Reactie van: Myra 06-07-2022 om 11:20
Wij kopen alleen preparaten van Lieder. Met goedkope hebben wij slechte ervaring. Op de website van Eurofysica staat https://catalogues.eurofysica.nl/lieder-brochure-preparaten/ en anders moet je ze bellen zoeken zij het voor je uit.

Reactie van: Clemens 06-07-2022 om 13:38
Dank voor je reactie. Ik ben ook een beetje bang voor goedkoop = duurkoop. De firma Lieder is wel wel hét (met een streepje op de e) merk m.b.t. microscopische preparaten.