technisch onderwijs assistenten

Biologie

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: marleen 24-10-2022 om 11:19
hersenen Allen,

Graag zouden wij in 5V een demo hersenen snijden/ontleden willen doen maar waar hersenen te halen.
Het slachthuis bij ons in de buurt (Amstelveen) levert deze niet meer (niks meer trouwens)
lesdieren.nl al eens geprobeerd maar dit vonden de docenten geen succes en duur
De plaatselijke Turkse/Marokkaanse slagerij meermaals geprobeerd maar daar kunnen we niet van op aan helaas, en nu zelfs bij voorbaat gezegd dat het niet gaat lukken.
Wie heeft er nog opties of ideeën waar ik ze wel zou kunnen halen?

Groetjes Marleen
reacties: 2
  Reactie van: Middelbareschoolproefjes 25-10-2022 om 09:56
Ik had ook eerst bij een Turks/Marokkaanse slager kalfshersenen gehaald voor een snijpracticum. 2e keer schoot het niet op bij ze en toen heb ik het bij een gewone Nederlandse slager Gelderblom in Dordrecht besteld en daar ook langs geweest en ze hielden er rekening mee dat de hersens gaaf bleven bij het slachthuis. Keurig snel en op tijd geleverd en op school in de vriezer gedaan en dag voor het practicum laten ontdooien in de koelkast en de volgende ochtend en dag van het practicum verder laten ontdooien bij kamertemperatuur. Persoonlijk zal ik nooit kalfsvlees eten omdat het nog niet volwassen dieren zijn geworden. Maar ja, nu moest ik het halen voor een practicum en het was niet voor consumptie.

  Reactie van: Hanneke 29-11-2022 om 15:12
Bij lesdieren.nl of wismon.nl