technisch onderwijs assistenten

Biologie

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: Clemens 08-03-2021 om 12:06
PCR Covid PO gel elektroforese Hoi TOA's
Mijn plan is dit school jaar nog wat in te halen m.b.t. leuke PO's in de bovenbouw.
Ik heb gevonden van firma Edvotek (via o.a. Eurofysica te koop) een leuke simulatie m.b.t. gel-elektroforese en SARS-CoV-2 .
Dus lekker actueel. Ik heb de UK handleiding vertaald naar NL. Zet ik hier niet online i.v.m. rechten, maar je mag mij wel vragen. Mijn doelgroep is HAVO-4 (5)
Meer info: Zoek op Edvotek #123
reacties: 7
  Reactie van: Irene Bos 22-03-2021 om 09:20
Hoi Clemens

ik ben meteen maar zo vrij om te vragen naar deze vertaling van de handleiding
ben er benieuwd naar mijn mail adres: ibos@stadenesch.nl
alvast bedankt

Reactie van: Clemens 22-03-2021 om 09:41
Je een PM gestuurd !

Reactie van: H.van Aken 12-04-2021 om 19:53
Beste Clemens,

Graag zou ik de vertaalde handleiding van dit actuele gel elektroforese practicum ontvangen op mailadres: h.vanaken@gymnasiumbeekvliet.nl

Alvast hartelijk dank!

Reactie van: m.vandendriessche@carmelcollegegouda.nl 13-04-2021 om 09:09
Hoi Clemens,

Ik zou ook graag een vertaalde handleiding willen hebben. Gelijk een vraagje: hoeveel elektroforese bakjes heb je nodig voor een klas (28 ll) om het goed te laten verlopen? m.vandendriessche@carmelcollegegouda.nl Alvast bedankt!

Reactie van: Clemens 14-04-2021 om 11:51
Normaal gesproken zitten er 8 slotjes (welletjes) in een gel. En meest overzichtelijke is 8 slotjes gebruiken (in theorie kun je 2x 8 doen doch alleen als de loopafstand kort is)
Ik heb 2 voedingen en waar 6 Elektroforese bakken op aangesloten kunnen worden. Dan kun je meeste lln actief bezig houden. Maar met inventaris opbouwen kunnen ook eerst kleiner aantal nemen om ervaring op te doen.

Reactie van: ybporta 14-07-2021 om 11:57
Hoi Clemens

Zou u mij misschien een nederlands vertaling van de handleiding willen sturen? Lijkt me heel leuk om te doen.

Met vriendelijke groet Yvonne

Reactie van: accm.havermans 14-07-2021 om 12:31
Hoi Clemens

Zou je mij misschien een Nederlandse vertaling van de handleiding willen sturen? Lijkt me heel leuk om te doen. Mijn mailadres is; acm.havermans@nglyceum.nl

Met vriendelijke groet Addie