technisch onderwijs assistenten

Natuurkunde

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: Annika 03-03-2021 om 14:13
opruiming Vanwege een grote schoonmaak van het kabinet natuurkunde zijn er heel wat spullen over. Heb je interesse, bekijk dan de foto's via onderstaande link.

https://studentlandstede-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/abijderwieden_ichthuskampen_nl/Ese2yNtUVzNIkfzvrBkJHoQBTE-H__6FXrT_GyP8SBrqlg?e=NVk9td
reacties: 2
  Reactie van: Lenard 04-03-2021 om 08:48
Hoi Annika,
Daar staan spullen bij waarvan ik denk... interessant, wat zou je daarmee kunnen!? Maar daar blijf ik dan liever vanaf ;)

Ik heb belangstelling voor:
- foto11, de grazen spuiten
- foto 16: de centrifugaalwaaier
- foto 28: de krukas

Ik zie wel wat er van komt. Bedankt voor het delen!

Lenard, Revius Lyceum Doorn, www.physicsexperiments.org

  Reactie van: p.van.altenborg@hr.nl 09-03-2021 om 14:52
Hoi Annika,

Vorige week heb ik al geprobeerd een reactie te plaatsen, maar om de een of andere reden is die niet verschenen op de site. Misschien heb ik niet op de goede knoppen gedrukt ... Bij deze nog een poging.

We hebben interesse in glaswerk_03 en glaswerk_06. Dat zijn spectraalbuizen en die gebruiken we voor practica over emissiespectra. Helaas hebben die niet het eeuwige leven.

Op onbekend_02a en onbekend_02b staat volgens mij een thermopile. Die willen we graag gebruiken om warmtestraling te meten die wordt afgegeven door witte, zwarte en glimmende oppervlakken met dezelfde temperatuur (hiervoor hebben we al een Leslie-kubus).
Als er verder geen interesse is, wil ik museum_01, museum_02 en museum_07 wel hebben.

Wil je nog iets hebben voor de spullen? Ik heb evt. nog een oscilloscoop in de aanbieding, maar een financiƫle vergoeding is ook mogelijk.

Het lijkt me handig als we verdere afspraken buiten het forum om maken: p.van.altenborg@hr.nl. Als je trouwens de straalbuis nog niet aan de praat hebt, wil ik daar ook wel naar kijken als ik eventueel jullie kant op kom.

Vriendelijke groet,
Peer