technisch onderwijs assistenten

Natuurkunde

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: angelique.navis@kpnmail.nl 20-05-2021 om 16:29
Natuurkunde Catalogus 1959 Hallo collega-TOA,

Ik heb hier een oude natuurkunde catalogus uit 1959 van P.M. Tamson N.V. uit Den Haag.
Mijn voorganger heeft dit exemplaar altijd trouw bewaard en aan mij overgedragen met de woorden "Gooi dit boek niet weg, er staat veel bruikbare informatie in over de apparatuur maar ook demonstratieproeven!"

Onze school heeft van deze firma nog steeds veel spullen in de kast en met regelmaat pak ik "het boek met antwoorden" erbij voor als ik weer iets vind in de kast waarvan ik niet weet wat het is en wat ik er mee kan.

Aangezien er regelmatig vragen verschijnen op dit forum over "oude pruttel" en omdat het gedateerde boek door het vele gebruik bijna compleet uit elkaar valt, heb ik daarnet het hele boek ingescand.

Ik kan hier op het forum helaas geen pdf bestand toevoegen, dus geef mij een berichtje en ik stuur je het bestand toe.

Met vriendelijke groet,
Angélique Navis
Instructeur Natuurkunde

reacties: 6
  Reactie van: p.van.altenborg@hr.nl 21-05-2021 om 10:28
Dag Angélique,

Wat een prima initiatief! Ik zou graag een PDF ontvangen.

Het zou mooi zijn als we op het forum een bibliotheek van dit soort oude catalogussen kunnen maken. Ik heb meerdere oude catalogussen waar ik regelmatig spullen in opzoek. Er zijn vast meer collega's die kunnen en willen helpen met het vullen van zo 'n bibliotheek.

Groet,
Peer

  Reactie van: 21-05-2021 om 10:39
Dag Angelique,

Als je het bestand naar info@toa.tips stuurt, plaats ik het bij downloads. Dan kan iedereen erbij.

mvg,
Frank

  Reactie van: p.van.altenborg@hr.nl 21-05-2021 om 10:50
Hoi Frank,

Fijn dat je dit zo snel oppakt. Ik scan dit weekeinde de catalogus van Luctor in. Die is van voor 1974 (toen gingen ze failliet ...). Kan die er dan bij?

Groet,
Peer

  Reactie van: 21-05-2021 om 10:55
Dag Peer,
Die kan er zeker bij.

Zoals je misschien hebt gezien is er in de menustructuur iets veranderd. Onder de button projecten staat de subbutton diverse tips. Daar komt een subsubmenu onder te hangen met bibliotheek. Daar zullen de downloads worden geplaatst (en natuurlijk ook onder de algemene downloads onder de TOT button.

  Reactie van: p.van.altenborg@hr.nl 21-05-2021 om 11:31
Hoi Frank,

Goed werk! Ik stuur de scan op naar info@toa.tips. Ik weet nog niet hoe groot het bestand wordt, dus misschien komt het via WeTransfer.

Groet en fijn weekeinde,
Peer

  Reactie van: 25-05-2021 om 13:31
Collega's
De aangeboden downloads staan inmiddels op de site:
https://toa.tips/projecten/bibliotheek/

Met dank aan Angelique en Peer.

Wij houden ons aanbevolen voor meer bestanden.
Heb je zelf nog iets liggen waarvan je denkt dit is echt heel handig om te hebben als naslagwerk, mail het naar ons.
Dan kan de bibliotheek aangevuld worden, zodat het ook echt een bibliotheek wordt.

Bij voorbaat dank,
Frank