technisch onderwijs assistenten

Natuurkunde

Reactie plaatsen (eerst inloggen)
Bekijk opmaak mogelijkheden
  Geplaatst door: Lenard 10-03-2020 om 14:07
Malmberg Fysica gele voeding 11.4569 - zekeringen Wij beschikken over oude goed werkende voedingen van het merk Malmberg Fysica. Volgens mij heeft een vorige toa op deze school ooit zitten knoeien met de zekeringen. Volgens mij klopt er niets van. Ik wil graag weten welke zekeringen op welke positie thuishoren.

De hoofdzekering die binnen in de kast zit, moet een 225V / 3,15A zekering zijn, type Traag. (of vergelijkbaar natuurlijk... dus deze zekering weet ik.

Dan zitten op de achterkant 2 zekeringen bestemd voor de tweemaal 6V wisselspanning 4A (de aansluitingen boven de push-zekering). Het lijkt logisch om daar zekeringen van 6V/4A in de doen. Klopt dat??? En dan... Fast of Träge?

Wisselstroom vraagt vaak om Träge, maar ik weet het niet zeker. Wie kan me dit vertellen? Er zit nu F2A 250V in. Dat kan volgens mij nooit kloppen.

reacties: 2
  Reactie van: Anneke Laning 28-01-2021 om 13:56
Wij hebben wel zoiets. Als je me het type van de kast mailt kan ik morgen kijken of wij dezelfde hebben of nog een handleiding.
mail maar naar: a.laning@ooz.nl
Met de inhoud van de vraag graag.

  Reactie van: Clemens 28-01-2021 om 14:40
Nou 1 ding is zeker er moet geef fast zekering in. Een fast is alleen voor multimeters te beveiligen (FF vaak)
Ik zou er 4A traag in doen. Lager mag best, maar dan kun je de voeding niet maximaal belasten, doch maximaal tot de waarde van de zekering.